آسان ترین راه ها برای تسکین سردرد

نقاط حساس را فشار دهید:روی پیشانی ۲ نقطه حساس وجود دارد که با فشار دادن آن سردرد تسکین می یابد. یکی روی پیشانی است. شست خود را بین چشم ها فشار دهید در حالی که شست و انگشت اشاره دست دیگر را روی خط مو فشار می دهید، نقطه دوم بین شست و انگشت اشاره است که باید با شست مخالف به آن فشار وارد کنید.

نعناع یا سیب سبز بو کنید:استنشاق بوی نعناع سردردهای تنشی را از بین می برد. بو کردن سیب سبز نیز مفید است.
قهوه بخورید: نوشیدنی های کافئین دار از افزایش سردرد پیشگیری می کند.

نفس بکشید: تنش علت شایع میگرن است از این رو تمرین هایی را برای آرام بخشی انجام دهید. به عنوان نمونه در حالی که چشم هایتان بسته است با آرامش نفس  عمیقبکشید.
راه بروید:پیاده روی سریع و ورزش های ملایم، گردش خون را بهبود می بخشد و با انقباض رگ های خونی مقابله می کند. انقباض رگ های خون زمینه ساز سردرد است.

از یخ استفاده کنید:یک بسته یخ را روی گردن یا گیجگاه، قرار دهید و در یک اتاق آرام و   تاریک دراز بکشید. یخ خاصیت ضدالتهابی موثری دارد و درد را از بین می برد.

با ذهن خود، سردرد را برطرف کنید:چشم هایتان را ببندید و درد را به عنوان یک شی تصور کنید که از شما دور می شود یا تصور کنید درد مانند اشعه های خورشید در نقاط دوردست شما قرار دارد و در حال غروب است. این تکنیک که تجسم نامیده می شود نیاز به تمرین دارد اما موثر است. منبع : روزنامه خراسان

/ 0 نظر / 8 بازدید